معاون رئیس کمیته امداد و مدیرعامل بنیاد حیات می گوید: توانمند سازی در سال های اخیر اولویت اصلی کمیته امداد امام خمینی ( ره) بوده است.

مدیرعامل بنیاد حیات در گفت‌وگو با قدس: توانمندسازی راهبرد اصلی کمیته امداد است

مرتضی فیروزآبادی در گفت و گو با قدس آنلاین اضافه می کند:توانمندسازی مجموعه ای از کارها از کمک به ازدواج تا معاضدت های حقوقی و موضوعاتی را که در خصوص بیمه و فعالیت های مربوط به دانش آموزان انجام می شود، در بر می گیرد.

مهمترین اقدام در کمیته امداد

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر ایجاد درآمد باثبات برای مددجویان، می گوید: اشتغال، محوری ترین اقدامی است که در کمیته امداد اتفاق افتاده است و در این خصوص خدمات و تسهیلات فراوانی به مددجویان داده می شود.

وی ادامه می دهد: با توجه به اینکه هدف از ایجاد اشتغال، کسب درآمد برای مددجو می باشد، دو سیاست کلان در دوره اخیر اتفاق افتاده است؛ نخستین سیاست توسعه بازار است؛ یعنی کسی که محصولی را تولید می کند بتواند آن را به فروش برساند و سیاست دیگر تزریق فناوری و توسعه دانش بنیان است.

مدیرعامل بنیاد حیات در گفت و گو با قدس آنلاین: توانمندسازی راهبرد اصلی کمیته امداد است
مرتضی فیروزآبادی،مدیرعامل بنیاد حیات

مدیرعامل بنیاد حیات با تأکید بر اینکه در حوزه دانش بنیان تفاهمنامه خوبی با معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق نوآوری شکوفایی منعقد کرده ایم، می افزاید: یکی از مهم ترین محورهای این تفاهمنامه این است که بتوانیم از محصولات دانش بنیان برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم؛ مثل پهپادهای کشاورزی، ماشین آلات کار، دستگاه برش، بسته بندی،سورتینگ و...که مسیر بسیار مهمی را پیش روی ما قرار داده بود که تاکنون انجام شده است.

فیروزآبادی با اشاره به استفاده از سکوهای مختلف ایجاد اشتغال، می گوید:تفاهمنامه هایی هم از این طریق برای ایجاد اشتغال مددجویان منعقد شده است؛همچنین استفاده از فضای شرکت های دانش بنیان برای فروش محصولات مددجویی تا توانمندسازی را به شکل بهتر و کامل تری انجام دهند.

برای کودکان و نوجوانان چه کردیم؟

معاون رئیس کمیته امداد در خصوص اقدامات این کمیته در بحث پیشگیری و بمنظور تقویت، توانمند سازی جامعه و مددجویان با بیان اینکه هرچند مأموریت کمیته امداد بحث پیشگیری نیست؛ می گوید:چیزی که در این سال ها سعی کردیم به انجام برسانیم، تمرکز بر حوزه کودکان و نوجوانان است؛ به طوری که اگر برروی فردی در سنین کودکی و نوجوانی کار و تمرکز صورت بگیرد چرخه فقر قطع می شود و در آینده نیازمند نخواهد بود.

بر اساس ارزیابی های انجام شده به واسطه نظارت های قبل و پس از پرداخت تسهیلات بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی به اهداف مورد نظر ما رسیده و به هدف خورده است.وی با تأکید بر اینکه در حوزه اشتغال بحث مهارت آموزی کودکان و نوجوانان را داشتیم،ادامه می دهد:در تابستان گذشته ۳۵ هزار نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه ای از آموزش های مهارتی استفاده کردند.

فیروزآبادی می افزاید: در حوزه فرهنگی کلاس های کنکور و تقویتی برای ورود به مدارس سمپاد و آزمون های استخدامی و همچنین ورود به دانشگاه فرهنگیان نتیجه فعالیت هایی است که بر اساس آن فقر خانواده به نسل بعدی منتقل نشود.

تحقق تسهیلات پرداخت شده

مدیرعامل بنیاد حیات درخصوص تسهیلات اشتغال زایی با اشاره به عددهای خوبی که امکانات کشور در اختیار کمیته امداد قرار می دهد، می افزاید:بر اساس ارزیابی های انجام شده به واسطه نظارت های قبل و پس از پرداخت تسهیلات بیش از ۹۰ درصد تسهیلات پرداختی به اهداف مورد نظر ما رسیده و به هدف خورده است.

وی به همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان اشاره می کند و می افزاید:از ابتدای امسال و از محل ۳۵ هزار میلیارد تومانی که برای اشتغال مددجویان پیش بینی شده است تا الان ۶۵ درصد آن جذب شده است که اگر یکی دو بانک که به دلیل مشکلات نتوانستند به ما کمک کنند را کنار بگذاریم تقریباً بیش از ۷۵ درصد جذب شده و بالای ۹۰ درصد این تسهیلات به هدف اصابت کرده است.  

منبع: قدس آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.